Nieuws
Leerlingen op de basisschool mogen geen AI meer gebruiken in Noorwegen
De Noorse overheid voert vanaf het komende schooljaar een volledig verbod in op het gebruik van kunstmatige intelligentie op basisscholen. In het voortgezet onderwijs mag AI alleen onder strikte voorwaarden worden gebruikt. De maatregel is ingegeven door dalende leerprestaties en het gebrek aan basisvaardigheden bij jonge leerlingen om AI verantwoord te gebruiken.